3 muka baharu yang dipanggil Kim Swee



KUALA LUMPUR - Tiga muka baharu dipanggil untuk menyertai skuad Harimau Malaya bagi pertemuan persahabatan antarabangsa menentang Filipina Mac ini.
Mereka ialah dua pemain Pahang iaitu Mohd. Hafiz Kamal dan Mohd. Khairul Azhan Mohd. Khalid serta Bobby Gonzales dari PDRM.

Turut berada dalam senarai 25 pemain itu ialah Baddrol Bakhtiar dari Kedah, Mohd. Badhri Radzi (Kelantan) dan Muhammad Nazmi Faiz Mansor (PKNS).
Pengendali sementara skuad Harimau Malaya, Datuk Ong Kim Swee memberitahu, Mohd. Khairul Azhan dan Badrol dipilih kerana mereka mempamerkan prestasi cemerlang dalam kempen liga musim ini.
"Badrol ada kelebihan tersendiri kerana dia mampu beraksi dalam banyak posisi dan itu merupakan satu kelebihan meskipun dia beraksi dalam Liga Perdana. Khairul juga menunjukkan peningkatan yang sangat baik.

"Saya akan cuba melakukan beberapa kombinasi di beberapa bahagian posisi bagi mencari keserasian dan kita akan lihat hasilnya sebelum memilih senarai 20 pemain untuk dibawa ke UAE (Amiriah Arab Bersatu) bagi perlawanan menentang Yemen bagi kelayakan Piala Asia 2015," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Pemain Johor Darul Ta'zim (JDT) merupakan majoriti yang dipanggil ke dalam senarai awal itu iaitu Safee Sali, Mahalli Jasuli, Amri Yahyah, Aidil Zafuan Abd. Razak, Norshahrul Idlan Talaha, Safiq Rahim, Shakir Shaari, Fadhli Shas dan Nazrin Nawi.
Tiga pemain Selangor, Farizal Marlias, S. Kunalan dan Bunyamin Umar selain Azamuddin Akil serta Razman Roslan dari Pahang turut disenaraikan bersama dua pemain Kelantan, penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat dan Ahmad Fakhri Saarani.

Tiga lagi pemain yang melengkapkan skuad Kim Swee ialah Muhammad Zubir Azmi (Terengganu), Putera Nadher Amarhan Maderner (Sarawak) dan Amiridzwan Taj Tajudin (ATM).
Kim Swee memberitahu, pemilihan Norshahrul dan Safee dibuat selepas melihat prestasi mereka berada pada tahap yang baik dan kedua-dua pemain itu masih memiliki sentuhan berbisa.

"Difahamkan Mat Yo (Norshahrul) mengalami kecederaan tetapi selepas saya lihat dia bermain di Johor, tahap kecergasan dia baik dan sentuhan masih berbisa sama seperti Safee, atas sebab itu kedua-dua mereka dipanggil menyertai pasukan ini.

"Ini merupakan barisan terbaik kerana pemain yang dipilih memiliki pengalaman yang luas dalam arena bola sepak antarabangsa dan kapten pasukan hanya akan dinamakan selepas mereka lapor diri untuk menjalani latihan sebelum perlawanan menentang Filipina dengan mengambil kira beberapa faktor," katanya.
Dalam pada itu beliau berkata, pemain Kelantan dan Selangor yang terlibat dengan perlawanan di peringkat Asia akan diberikan pelepasan untuk menyertai pasukan masing-masing sebelum menyertai semula skuad kebangsaan.-sumber

Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan