Aaliyah mendapat jemputan berprestij




Aaliyah Yoong Hanifah adik kepada bekas pelumba F1 negara suatu masa dahulu iaitu Alex Yoong kini mewarisi bakat dalam keberanian sukan mencabar walaupun pada usia yang terlalu muda.

Bakat MUDA prospek ski air Aaliyah Yoong Hanifah itu kini mula mendapat perhatian antarabangsa. 
Pemain berusia 11 tahun telah menerima satu jemputan untuk bertanding pada Masters Moomba - salah satu kejohanan waterski profesional yang paling terkenal di dunia - di Melbourne, Australia pada bulan depan. 
Jemputan telah disahkan oleh Waterski & Wakeboard Federation (MWWF) Malaysia dalam satu kenyataan rasmi hari ini. 


Terkejut dengan kemasukan beliau Aaliyah gembira memberitahu Bernama: "Ini benar-benar jalan keluar bagi saya dan saya harap saya boleh tetap tenang saya apabila bersaing dengan juara dunia berganda seperti Clementine Lucine dan Erika Lang." 
Aaliyah kini menduduki tempat ke-54 dalam kategori wanita terbuka di dunia dan ke-15 di kalangan bawah 17 perempuan. Dia melatih di bawah bapanya Hanifah Yoong, yang juga setiausaha eksekutif MWWF. 
Masters Moomba, dalam edisi keenam tahun ini, dijadualkan bermula pada 5 Mac dan akan dijalankan selama lima hari.-sumber
Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan