Fakri tak hiraukan Kritikan

ENTAH di mana silapnya, penyerang muda negara, Ahmad Fakri Saarani sering menjadi ‘mangsa’ kritikan negatif pelbagai pihak setiap kali dipanggil menyarung jersi Harimau Malaya.
Sering mendapat kepercayaan jurulatih terdahulu iaitu Datuk K. Rajagobal sebelum ini, penyerang Kelantan itu juga kekal dalam radar pengendali sementara, Datuk Ong Kim Swee dalam senarai pelatih kali ini menjelang aksi berdepan Yemen dalam aksi terakhir Kumpulan D kempen kelayakan Piala Asia 2015 di Dubai pada 5 Mac depan.

Bagaimanapun, Fakri, 25, percaya fokusnya tidak terjejas biarpun kehadirannya bersama skuad Harimau Malaya seolah-olah tidak ‘direstui’ pemerhati bola sepak dan juga peminat sebelum ini.

“Saya tidak tahu hendak komen apa. Bukan mereka (pengkritik) yang pilih saya.

“Sebagai pemain, saya akan memberikan yang terbaik setiap kali dipanggil menyarung jersi skuad kebangsaan,” katanya kepada Kosmo! semalam.

Mengulas lanjut, Fakri juga bersedia memberikan cabaran kepada penyerang yang lebih berpengalaman seperti Mohd. Safee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha bagi merebut tempat sebagai penyerang utama Harimau Malaya dalam perlawanan itu nanti.

Selain itu katanya, prestasi semasa seorang lagi penyerang, Bobby Gonzales juga pastinya menjanjikan satu persaingan yang sihat dalam usaha memikat hati Kim Swee.

“Buat masa ini, saya juga bebas daripada sebarang kecederaan dan berazam membantu skuad kebangsaan melakar kemenangan ketika berdepan Yemen kelak,” katanya.

Selain itu, Fakri juga enggan menyifatkan kehadirannya bersama skuad Harimau Malaya kali ini sebagai ‘penumpang’ semata-mata.

“Jika diberikan peluang, sudah tentu saya mahu beraksi dalam kesebelasan utama dan bukan sekadar supersub.

“Tetapi itu semua terpulang kepada jurulatih, apa yang pasti saya harus bersedia untuk diturunkan pada bila-bila masa,” katanya.-sumber

Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan