Demi Adik, abang sampai hilang nyawa



Kasih dan tanggungjawab sebagai abang benar-benar dilaksanakan Allahyarham Muhamad Shukri Husin, 34, apabila tidak mahu adiknya ditipu dan berkahwin dengan suami orang.

Isterinya, Noriah Lah, 34, yang juga jururawat di Hospital Tumpat berkata, sebulan lalu, dia dan suaminya itu ke Pejabat Agama Terengganu dan dimaklumkan oleh pegawai agama di sana mengenai status lelaki berkenaan yang sudah beristeri.

"Hal itu kami maklumkan kepada Azlina, (adik Muhamad Shukri) namun dia tidak mempercayainya. Kerana itu, suami ke rumah keluarga di Jeli pada 10.30 pagi semalam untuk mengambil ibu mentua dan Azlina.


"Mereka terus ke Terengganu dan bermalam di sana. Pagi tadi saya hanya mengetahui kejadian yang berlaku sekitar jam 11.30 pagi selepas melihat mesej WhatsApp rakan.

"Saya sedang berkursus di hospital dan segera menghubungi adik ipar untuk pengesahan kerana sudah berasa tidak sedap hati," katanya.

Noriah berkata, Muhamad Shukri anak kedua daripada sembilan beradik juga seorang anak dan abang yang sangat bertanggungjawab kepada keluarganya.

Pagi tadi, Muhamad Shukri ditikam sehingga mati oleh teman lelaki Azlina di kawasan parkir di Kompleks Seri Iman selepas ke Pejabat Agama Kuala Terengganu bagi mendapatkan pengesahan status perkahwinan lelaki terbabit yang terbukti sudah beristeri.

Sementara itu, Muhamad Shukri pernah menulis entri di akaun Facebook miliknya, Ayie Lc mencari isteri teman lelaki Azlina pada 6 September lalu.

Dia kemudiannya mengemas kini entri berkenaan pada 16 September.

Menerusi entri berkenaan, dia minta sesiapa mengenali isteri teman lelaki adiknya itu supaya dapat menghubungi nombor telefon yang disertakannya.

Dakwanya juga lelaki berkenaan lebih dikenali dengan panggilan Awang di Kampung Baloh, Manir.

"Minta maaf kepada yang mengenali Awang dan isterinya..saya bkn (bukan) nk (nak)rosakkan rmh (rumah) tangga kamu, tp (tapi) nk (nak) selamatkan adik saya yg (yang) bingai percaya kata Awang ni.

"Saya nk (nak) cari bini Awang ni supaya masalah ini diselesaikan secepat mungkin," menurut entri ditulisnya itu.


Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan