Subhanallah.. Tertimbun 22 Jam, Bayi di Nepal Berjaya Diselamatkan

Tentera Nepal berjaya menyelamatkan seorang bayi bernama Muldhoka pada Minggu (26/4/2015) pagi. Muldhoka, korban gempa Nepal berkekuatan 7.9 SR sempat tertimbus di runtuhan rumahnya selama 22 jam.
Sebenarnya, para tentera telah berupaya menyelamatkan putra Shyam Awal tersebut hingga Sabtu (25/4/20105) tengah malam.Walau bagaimanapun, mereka gagal mengangkat bayi tersebut.Mereka pun meninggalkan runtuhan bangunan tersebut.


Saat itu, ibu bapa Muldhoka sempat putus asa. Harapan kembali mencuat ketika mereka mendengar tangisan bayi tersebut. Pada Minggu pagi, para tentera kembali datang dan berupaya menyelamatkan Muldhoka. Akhirnya, pada pukul 10.00, mereka berjaya mengangkat bayi malang tersebut.

Saat ini Muldhoka dilaporkan dalam keadaan baik. Bayi itu pun dirawat di Rumah Sakit Bhaktapur untuk pemeriksaan. Petugas pun telah membersihkan luka-luka di tubuh Muldhoka. PBB, Selasa (28/4/2015), menganggarkan 8 juta jiwa warga Nepal terdampak bencana gempa dahsyat yang menewaskan lebih dari 4,000 orang yang terjadi pada akhir pekan lalu. Gempa bumi berkekuatan 7, 9 dalam skala Richter yang berlaku pada Sabtu siang lalu memusnahkan banyak bangunan di ibu kota Kathmandu dan mengakibatkan rumah-rumah penduduk kampung yang sebahagian besar dibina dengan bahan tanah luluh lantak. - Kompas
Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan