Gagal manfaat peluang

Foto

Kota Bharu: Ketua jurulatih Kelantan, Steve Darby menyifatkan kekalahan 1-2 kepada PKNS FC dalam saingan Liga Super kelmarin berpunca daripada kesilapan semua pemain.
Darby berkata, tiada pemain tertentu yang perlu dipersalahkan sebaliknya kekalahan berkenaan disebabkan kesilapan satu pasukan selain tidak memanfaatkan peluang tercipta di depan gol lawan.
“Tiada pemain tertentu yang harus dipersalahkan.
Kekalahan ini berpunca daripada kelemahan pasukan dan kita cipta banyak peluang, namun gagal menterjemahkannya kepada jaringan.
“Pemain saya ada yang bermain dengan baik, tapi masih melakukan kesilapan kecil.

Kesilapan ini yang menghukum pasukan dan kami terpaksa menerima keputusan perlawanan itu,” katanya selepas perlawanan itu kelmarin.

Kekalahan itu menyaksikan Kelantan kini turun ke tangga keempat Liga Super, namun masih berkongsi enam mata dengan tiga pasukan teratas iaitu Selangor, Terengganu dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
Selain itu, Darby turut menyifatkan ketiadaan pemain tengah import, Mohamed Shawky Aly yang terpaksa direhatkan akibat kecederaan menjejaskan rentak permainan mereka.
Menurutnya, beliau mengharapkan pemain dari Mesir itu cepat pulih untuk diturunkan dalam perlawanan saingan Piala FA menentang Sabah di Stadium Sultan Muhammad IV, 4 Februari ini.
“Ketiadaan Shawky memang menjejaskan rentak permainan kami.
Dia pemain tengah berkualiti dan anda semua sudah lihat bagaimana dia beraksi.
“Kita akan ke Brunei esok (hari ini) sebagai persediaan saingan Piala FA.
Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan