Alasan larangan bercukur



Walaupun mencukur kelihatan praktikal dan berkesan tetapi penggunaan pencukur yang tajam tidak hanya membuat kulit mudah terluka. Akibatnya pertumbuhan bulu juga semakin lebat. Apakah kesan sampingan akibat bercukur?

TEBAL
Rambut bayi dicukur agar pertumbuhan rambutnya menjadi tebal. Sama seperti orang dewasa yang bercukur, ia akan mengakibatkan bulu roma semakin lebat tumbuh.

CEPAT
Mengapa janggut lelaki tumbuh kembali dalam satu atau dua hari? Ini kerana janggut dicukur secara teratur. Jika anda kerap mencukur bulu roma di badan, anda akan mengalami keadaan yang sama. Terpaksalah bercukur dengan lebih kerap. Rumitkan?

KASAR
Jika sering mencukur bulu roma di kawasan ketiak dan kaki akan membuat kulit tampak kasar malah mengurangkan kelembapan kulit. Tidak seperti waxing.

TAJAM
Rambut yang dicukur, digunting atau waxing mempunyai kualiti rambut yang berbeza. Apabila dicukur, pertumbuhan rambut akan cenderung lebih kasar dan tajam. Baik di kawasan intim, ketiak atau kaki. 

TEMPOH
Mencukur merupakan kaedah untuk menghilangkan bulu roma dari kulit bukan daripada akar. Akibatnya, luka kecil atau nanah kemungkinan timbul di kawasan permukaan kulit yang dicukur.-sumber
Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan