foto para tahanan Syria tewas kelaparan Dipusat tahanan

Beredar foto para tahanan Suriah tewas kelaparan di penahanan

Pemandangan mengerikan sebuah foto telah membuat marah para aktivis cyber , sebuah foto yang menunjukkan para tahanan Syria yang meninggal akibat kelaparan di cawangan penahanan rejim .

Kumpulan aktivis Syria Tahrir Souri mendakwa mendapatkan foto itu dari seorang agen keselamatan rejim Nushairiyah yang membelot dari pejabat cawangan keselamatan 215 pada saat revolusi Syria meletus , lapor Zaman Alwasl .

Foto itu menunjukkan sejumlah para tahanan Syria dalam keadaan telanjang yang kelihatan telah tewas akibat kelaparan .

Sudah menjadi rahsia umum bahawa para tahanan awam Syria menderita berbagai macam penyiksaan dan gangguan selama di tahanan rejim . Telah banyak bukti beredar dan hal itu pun disahkan oleh kumpulan - kumpulan Hak Asasi Manusia .

Human Right Watch telah berulang kali mendokumentasikan pelanggaran hak asasi manusia oleh pasukan dan para pegawai keselamatan rejim Syria terhadap para tahanan awam Syria yang di antaranya adalah para aktivis revolusi damai , para sukarelawan kemanusiaan , para doktor , bahkan anak - anak dan wanita tak bersalah.-sumber
Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan