[Kes pemain JDT] jangan terlalu mudah menjatuh hukuman


Sebelum ini hangat isu seorang pemain bolasepak JDT di buang kerana kes mencuri wang berjumlah RM500 melibatkan mangsa rakan sepasukan dari JDT iaitu Asrarudin Putra.

Pemain yang dituduh mencuri itu ialah Muhammad Hadin Azman, pemain kelahiran Kuala Lumpur yang mengikat kontrak dengan Johor Darul Takzim namun telah dipinjamkan kepada Johor Darul Takzim II.

Kejadian berlaku ketika Asrarudin melakukan rutin harian iaitu berlatih di Padang Sri Gelam dan meninggalkan barang berharganya di bilik persalinan.

Hadin yang pernah mewakili Harimau Muda B,di ambil oleh Johor Darul Takzim pada tahun 2012 dan telah beraksi 12 perlawanan bersama JDT.

Tengku Mahkota Johor yang diminta mengulas berkenaan perkara tersebut telah mengesahkannya dan kontrak pemain berusia 19 tahun itu dibatalkan serta merta bermula kelmarin.

Walaupun kontrak telah ditamatkan ,Hadin masih berada dalam tahanan reman kerana Asra telah melakukan report polis pada hari kejadian dan polis masih menyiasat perkara ini.

Jika didapati bersalah,Hadin mungkin akan dipenjara beberapa hari atau bulan.

Jadi jangan lah mudah kita menjatuh hukum pada Hadin kerana beliau belum terbuktikan lagi bersalah kes masih dalam siasatan pihak berwajib.-sumber


Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan