Darby: Barisan penyerang kurang menyengat



KOTA BHARU - Disebalik kemenangan 3-1 ke atas Perlis dalam perlawanan persahabatan di Stadium Sultan Muhammad IV malam tadi, ketua jurulatih pasukan bola sepak Kelantan, Steve Darby masih tidak berpuas hati dengan prestasi barisan penyerang pasukan.
    
Jurulatih berusia 59 tahun itu berkata pemain, terutamanya penyerang, perlu memperbaiki kemahiran hantaran bola untuk membuat penyudah lebih baik.     

“Secara keseluruhannya corak hantaran bola belum sebaik yang diharapkan. Pemain boleh lakukan hantaran yang jauh lebih baik daripada itu. Tiada alasan sama sekali.
    
“Jadi kami menyasarkan hantaran yang lebih baik, pastinya penyudah lebih kemas. Kami tidak akan dapat melakukan jaringan daripada semua peluang yang ada.

Kami perlu buka peluang, itu yang penting," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
    
Dalam perlawanan persahabatan itu, Mohamed Ghaddar membuka jaringan bagi Kelantan pada minit ke-45 diikuti oleh Wan Zaharulnizam Wan Zakaria (minit ke-81) dan Ahmad Fakhri Saarani (minit ke-93) manakalan gol Perlis dijaringkan pemain import Dao Bakary pada minit ke-59. sumber
Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan