Gadis DiBayar Pampasan £ 24million selepas Doktor Tersalah suntik Gam Dalam Otak

Record payout after doctors inject girl's brain with glue

Maisha Najeeb sepuluh apabila dia dimasukkan ke klinik kanak-kanak di London untuk rawatan bagi keadaan yang jarang berlaku yang bermakna arteri dan vena beliau telah kusut. 

Walau bagaimanapun, pasukan perubatan bercampur yang picagari yang digunakan untuk menyuntik pewarna berbahaya untuk memantau aliran darah di sekitar otak dengan gam bertujuan menyekat berdarah dari saluran darah, meninggalkan gadis itu dari Ilford, Essex, dengan kerosakan otak yang kekal dan 'benar-benar dahsyat' . 

Bercakap di luar Mahkamah Tinggi, bapa kini 13 tahun-tua itu, Sadir Hussain, berkata: 'Kehidupannya rosak. Semua impian beliau telah pecah. 

'Saya berharap dengan membawa kes ini, memberikan pengajaran untuk mengelakkan perkara ini berlaku kepada keluarga lain. 

'Kita bersyukur kerana persetujuan telah dicapai dengan Great Ormond Street untuk memastikan bahawa keperluan penjagaan Maisha dipenuhi.' 

Maisha akan menerima sekali gus sebanyak £ 2.8million, di atas £ 383,000 setahun sehingga dia bertukar 19, meningkat kepada £ 423,000 untuk sepanjang hidupnya.

Teenage girl awarded record £24million payout after doctors injected her brain with glue

Pakar-pakar menganggarkan dia boleh hidup sehingga 64 tetapi akan memerlukan penjagaan pusingan -the- jam bagi tempoh.

Peguam beliau, Edwina Rawson , berkata Great Ormond Street boleh mengelakkan tragis campuran -up pada bulan Jun 2010 jika jarum suntikan untuk rawatan penyekatan itu telah dilabel.

' Apa yang menyayat hati mengenai kes ini adalah bahawa kecederaan sebegini boleh dielakkan, ' katanya kepada mahkamah. ' Jika picagari telah ditandakan -up supaya hospital dapat melihat yang mengandungi gam dan yang mengandungi pewarna , maka Maisha tidak akan mengalami kecederaan otak yang sebegitu teruk,

Neil Blok QC, mewakili Great Ormond Street Hospital Untuk Kanak-kanak NHS Trust, menambah: ' Kita tidak boleh menggulung jam kembali . Kita berharap ada sistem terkini dan prosedur  untuk memastikan apa-apa kesilapan tragik tidak boleh dibuat lagi.

' Walaupun wang tidak boleh mengembalikan apa yang telah hilang Maisha , kami pasti beban besar telah diangkat dari keluarga dengan datang dengan penyelesaian yang kita ada. '

Great Ormond Street Hospital untuk Kanak-kanak NHS Yayasan Amanah mengakui ' kelemahan ' dalam penjagaan Maisha ini , yang ' akibat yang telah tragis dan dahsyat untuk Maisha dan keluarganya .

' Amanah juga ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi penghormatan kepada ibu bapa Maisha dan keluarganya yang lebih luas yang telah disediakan dan terus untuk menyediakan penjagaan gigih , berdedikasi dan setia. Keluarga Maisha telah terlibat terbuka hati dengan amanah itu, yang telah membenarkan kakitangan untuk benar-benar belajar daripada apa yang berlaku kepada Maisha , supaya penambahbaikan boleh dibuat untuk masa depan, "tambah kenyataan.-sumber
Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan