T -Team minta irfan Ghani bayar RM300,000 andai mahu tamatkan kontrak


T-TEAM mahu pampasan daripada Irfan Abdul Ghani untuk berhenti pasukan. 

Irfan , yang telah menandatangani kontrak dua tahun dengan T -Team pada bulan Disember, dimaklumkan kelab itu pada Isnin bahawa beliau tidak lagi berminat untuk bermain untuk mereka.
Pembela membuat keputusan itu selepas beliau tidak menghadiri menghadiri latihan di Kuala Terengganu berikutan dakwaan beliau dibuat bahawa rakan sepasukan telah berbohong mengenai kekecohan terowong baru-baru ini di Stadium Larkin pada 1 Feb .
Irfan kepada pemberita di Johor Bahru semalam bahawa beliau mahu berhenti bermain bola sepak selepas bersumpah Al-Quran itu kenyataannya mengenai kejadian itu adalah kebenaran.
Walau bagaimanapun , Irfan masih akan menghadapi tindakan disiplin kerana melanggar syarat-syarat kontrak dan perlu membayar ganti rugi T -Team untuk memutuskan hubungan dengan kelab.
Menurut T -Team , Irfan mesti membayar ganti rugi mereka untuk baki tempoh kontrak yang bernilai lebih daripada RM300, 000.
Ketua Pegawai Eksekutif T -Team Ab Rasid Jusoh berkata kes Irfan akan dirujuk kepada jawatankuasa disiplin pasukan.
" Irfan adalah fitnah dan mesti membayar ganti rugi kita tetapi ini akan diputuskan oleh jawatankuasa disiplin. Beliau tidak boleh hanya menamatkan kontrak dan meninggalkan tanpa membayar pampasan, " kata Ab Rasid semalam.
"Jika Irfan mahu menyelesaikan ini secara baik , dia mesti hubungi kami. Kami terbuka untuk perbincangan."
Irfan mendakwa dia telah merujuk perkara itu kepada peguamnya untuk kursus seterusnya tindakan.
Sepak Malaysia ( FAM) setiausaha agung Datuk Hamidin Mohd Amin berkata badan kebangsaan tidak boleh bertindak jika tiada aduan telah dibuat.
"Saya menggesa Irfan atau T -Team untuk berunding dengan kami untuk mendapatkan nasihat. Kami akan merujuk kes itu kepada jawatankuasa status pemain kami ," kata Hamidin .
Johor FA ( JFA ) Setiausaha Fahmy Yahya berkata: " JFA tidak akan bersumpah Al-Quran seperti yang dicadangkan oleh Menteri Besar Terengganu , Datuk Seri Ahmad Said. "-sumber
Share on Google Plus

About Kraiboys

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan